22.6.

Školní rok se pomalu chýlí ke konci a prázdniny se blíží.

Příští týden se už nebude učit podle rozvrhu.

V pondělí nás čeká školní výlet do Techmánie. Sraz máme v 7:30 před školou. Vracíme se kolem 15. hod. S sebou budou děti potřebovat svačinu na celý výlet, pláštěnku, kapesné a notýsek ti, kdo ho neodevzdali. V Techmánii je možnost si zakoupit i nějaké občerstvení.

V úterý jdeme na plavání a po něm budou děti dostávat učebnice do třetí třídy.

Ve středu, pokud počasí dovolí, půjdeme do lesoparku na menší piknik. S sebou si děti mohou vzít menší občerstvení a nějaké sportovní náčiní, které se hodí do přírody. Děti prosím nastříkejte repelentem a pokud bude svítit slunce, natřete je krémem na opalování.

V čtvrtek nás čeká závěrečná besídka ve třídě. Děti mohou donést něco dobrého i pro ostatní spolužáky.

A v pátek si předáme vysvědčení a hurá na prázdniny. Děti mají automaticky odhlášen oběd. Pokud ho budete chtít, je třeba ho doobjednat.

15.6.

Učivo už máme probrané, teď už pouze opakujeme a procvičujeme, píšeme závěrečné práce. V pátek 22.6. budeme vracet učebnice. V úterý 26.6. po plavání dostanou děti nové. Prosím o vrácení všech zapůjčených knih do školní knihovny.

V pondělí  nás čeká kontrolní test z Čj z učiva celé druhé třídy. A co jsem za rok probrali?

·         Psaní ú/ů,

·         co jsou hlásky (samohlásky, souhlásky), co je písmeno,

·         druhy vět,

·         z čeho se skládají slabiky, slova, věty.

·         psaní  i/y  í/ý po tvrdých a měkkých souhláskách,

·         slabiky dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě,

·         synonyma, antonyma,

·         slova nadřazená a podřazená,

·         jiné tvary slova,

·         slova příbuzná,

·         spodobu souhlásek  b-p, d-t, ď-ť, V-f, z-d, ž-š, h-ch,

·         slovní druhy: podstatná jména, slovesa, předložky, spojky,

·         vlastní jména osob, zvířat, měst a vesnic, hor a pohoří , řek  a potoků,

·         větu jednoduchou a souvětí

·         abecedu.

Čj - v PS už nám zbývá jen str. 49 a některá opakovací cv. na str. 52-54.

M - PS jsme dokončili, procvičujeme v zelené matematice.

 

12.6.

Druhá skupina z Aj bude psát také test 14.6. Požadavky jsou pro obě skupiny stejné.

 

8.6.

Učivo (nejen) pro nemocné

V Čj probíráme souvětí  a opakujeme. V matematice jsme dobrali násobení a dělení 10 a dokončujeme pracovní sešit. Prosím, aby si děti přinesly do školy zelené matematiky.

Čj - PS do str. 48, pís. do str. 35

Ma - PS do str. 30.

 

Příští týden nás čeká závěrečné písemné práce. Píšeme je zejména proto, aby se je děti učily zvládat.

Ma -                       13.6. středa -  aritmetika (počítání, slovní úlohy apod.)

                               15.6.  pátek - geometrie            

Čj -                         18.6.  pondělí

Prv-                       12.6. pondělí - čas, hodiny, roční období, měsíce, zvířata na statku (samec, samice, mládě), jarní květiny, tísňová volání.

 

Aj- moje skupina bude psát test 14.6. - slovní zásoba  str. 13, 29, 37, 43 + barvy a čísla do 10

Větná spojení

Give me... (Give me an apple, please)

I have.... ( I have six red apples.)

I like .....

Here you are.

What is your name?  My name is ...

How old are you?  I´m eight.

Who is this? What is this? This is...

 

1.6.

Učivo (nejen) pro nemocné

V Čj jsme začali probírat, co je věta a co souvětí, v matematice dělení devíti a rovnoběžky. V závěru školního roku nás budou čekat závěrečné písemné práce, které píšeme zejména proto, aby si děti na ně zvykaly a učily se je zvládat.  Přesné termíny dám  vědět. Komu se ve středu nevydařilo pravopisné cvičení, může si v pondělí napsat opravu. 

Prosím ty z vás, kdo mi ještě neposlali zpět knížky nebo peníze za ně, aby tak učinili. Děkuji.

Čj - PS do str. 47

Ma - PS do str. 28

Prv - str. 64, 65.

 

25.5.

Učivo (nejen) pro nemocné

V češtině jsme pokračovali ve slovních druzích. Vedle podstatných jmen, sloves a předložek už se dětí učí poznat spojky. Děti by měly umět říct, co to jsou podstatná jména, slovesa, předložky a spojky (učebnice str. 34/cv.1). V matematice pokračujeme v násobilce 9 a probírali jsme, co jsou to různoběžky a kolmice.

Čj - PS do str. 43, a na str. 45/cv. 2,3. Pís. do str. 33.

Ma -PS do str. 25. na str. 26/ cv. 1,2. 6, 7

Prv -  PS str. 63

 

22.5.

Vzhledem k tomu, že se stránky špatně publikovaly, budeme psát diktát s možností kontroly, protože vím, že se na něj děti nemohly připravit. Zároveň děkuji rodičům, kteří mě na chybu v publikaci upozornili. Doufám, že teď už bude vše v pořádku. 

18.5.

Učivo (nejen) pro nemocné

V matematice dokončujeme dělení osmi a začínáme násobilku 9. V Čj začínáme brát spojky.

Příští týden ve středu nás čeká diktát. Doporučuji podívat se na str. 32 v učebnici Čj.

Čj - PS do str. 42/1 + str. 50, pís. do str. 32

Ma - PS do str. 23/ cv. 3 (přeskočili jsme str. 19, k té se ještě vrátíme.

Prv  - str 62

 

9.5

Milí rodiče, moc se omlouvám, omylem jsem dětem do deníčku zapsala chybnou částku za skupinovou fotografii. Cena je 25 Kč. 

4.5.

Učivo (nejen) pro nemocné

V Čj jsem začali probírat slovesa, děti by měly umět vyjmenovat všechny slovní druhy a určit podstatná jména a slovesa.  V matematice jsme pokračovali v násobilce sedmi, opakovali jsme geometrii - polopřímky opačné, společný počátek. V prvouce jsme si říkali o hospodářských zvířatech.

Čj - PS str. 38 celá, 39/1,2 a 40/ 1, pís. str. 29

M - PS str. str. 13/1,3, str. 15/1,2,5,7, str.16/1,3,4

Prv - PS str. 60-61

 

27.4.

Učivo (nejen) pro nemocné

V českém jazyce jsem pokračovali v probírání podstatných jmen vlastních.  V matematice jsme začali násobilku sedmi.

Čj - PS str. 35/cv.1,2, str. 36/cv. 1, 3 a str. 37/cv. 1,2, 3, Pís. str. 28

Ma - PS str. 11/1,2,3,5,6, str. 12/1,3,4 a str. 14/cv. 1,2,3,4

20.4.

Učivo (nejen) pro nemocné:

V pondělí nás čeká opakovací test z prvouky na téma čas. V matematice pokračujeme v násobilce 6. V Čj  jsme procvičovali  podstatná jména vlastní.

Čj - PS str. 32/ cv. 2,3, str. 33/ cv. 1,2 a str. 34/1, 2, 3 Pís. Do str. 27

Ma -  PS. str. 9/ cv. 1,2,3,4,5 a str. 10/ cv. 1,2,3,4, 5

 

Příští týden nás čekají třídní schůzky. Těším se na shledanou 25.4. v 17:30.

 

13.4.

Učivo (nejen) pro nemocné:

Čj - probíráme podstatná jména vlastní a obecná: PS str. 31/1, 2,  a str. 32/ 1

Ma - procvičovali jsme v geometrii polopřímky (počátek, polopřímky opačné): PS str. 5/5

 

11.4.

Učivo (nejen) pro nemocné.

Čj - začali jsme probírat podstatná jména - PS str. 29/cv. 1 a str, 30/1, 2, 3. HČ str. 68-69. 

Ma - Opakovali jsme písemné sčítání a odčítání

6.4.

Učivo (nejen) pro nemocné:

Čj - začali jsme si povídat o slovních druzích, PS. str. 58/cv. 2, učebnice str. 20 článek: "Když venku prší".

Ma - probírali jsme, co je polopřímka,  procvičovali jsme násobení a dělení 5, PS. str.6/ cv. 5

V pondělí nás čeká opakování z ČJ.


4.4.

Učivo (nejen) pro nemocné:

Čj - v českém jazyce jsme pracovali s učebnicí  str. 19 - vysvětlili jsme si, co je žádost. PS. str. 25/4. Pís. str. 24. HČ str. 66 - 67. Str. 68-69 budeme číst na známky.

Ma - PS. str. 6/cv. 4

V pátek nás čeká písemné opakování z matematiky, příští týden z ČJ.


28.3.

Učivo (nejen) pro nemocné:

V Čj  jsme tento týden opakovali a procvičovali. V M jsme probírali zejména dělení a násobení  5.

V Prv  jsme si vyprávěli o Velikonocích.

Čj - PS str. 25/ cv. 2,3, pís. str. 20, 21, 22 nebo 23 (Na str. 22 a 23 jsou dvě básničky, děti přepsaly podle vlastního výběru pouze jednu)

M - PS. str. 4/ cv.1 a str. 6/ cv.1

Za domácí úkol si děti mají projít pracovní sešity a doplnit, co jim chybí. Většina dětí vše má, takže DÚ nemají. Příští týden nás čeká písemné opakování  z M a Čj.

Přeji krásné Velikonoce a doufám, že se děti zotaví a načerpají energii.

 

23.3

Učivo (nejen) pro nemocné:

Čj - na úterý se mají děti naučit nazpaměť básničku z písanky na str. 22 a 23 (děti  si vyberou pouze jednu), PS. str. 24/cv. 2,3, pís. str. 19.

Ma - začali jsme násobilku 5, PS. str.3/1,2,3


22. 3

Učivo (nejen) pro nemocné

Čj - pokračovali jsme v procvičování párových souhlásek, říkali jsme si, co jsou to přísloví. PS str. 22 a 23, pís. do str. 18, HČ. str 64/65. Příští týden budeme číst na známky text na str. 66/67.

M - PS. str. 1/ cv. 4, 5, 6 a str. 2/ cv. 3

 

20.3.

Učivo (nejen) pro nemocné.

Zítra nás čeká slíbený test z geometrie a beseda na téma zdravé zoubky.

Čj – probírali jsme párové souhlásky Ž-Š. PS. Str. 22/ cv. 1,3,4, pís. 15.

M – nový PS str. 1/ cv. 1,2,3

Prv – naučili jsme se části dne, děti už umí poznat nebo ukázat na hodinách celé hodiny (6 hod., 12 hod apod.), čtvrt, půl … hodiny ještě trénujeme. Učíme se, že 18:00 hod. je 6 hod. odpoledne. PS. Str. 53.


16.3

Učivo (nejen) pro nemocné

V Čj jsme pokračovali v párových souhláskách. Tento týden nám přibyli V-F a Z-S. Procvičovali jsme abecedu, učili se hledat rýmy. V matematice jsme procvičovali násobilku 2,3 a 4. Opakovali písemné sčítání. V geometrii jsme opakovali, co je přímka, úsečka. Co znamená, že bod leží na úsečce nebo přímce, měření v milimetrech a centimetrech.  Příští týden nás čeká opakovací  test  z geometrie.  V prvouce jsme začali probírat hodiny.

Čj - PS. str. 20 a 21. Cv. 5 na str. 20 je dobrovolné. Pís.  do str. 15.

Ma - Děti dnes dostaly nový pracovní sešit. Starý jsme dokončili kromě str. 31 a 32.

 
12.3.

Bohužel musím napsat opět nepříjemné upozornění. Ve třídě se objevily vši. Prosím prohlédněte dětem hlavu. A děkuji rodičům, kteří nás upozornili.

Pro nemocné:

Čj- učebnice str. 13/cv. 2,5 - ústně, PS. str. 18/ cv. 1 a str. 19/ cv. 1,3, 5. Ma - opakovali jsme písemné sčítání do sešitu pětiminutovek, slovní úlohy na dělení PS str. 30/ cv. 6, 9

 

9.3.
učivo (nejen) pro nemocné:
Tento týden jsme  v Čj probírali párové souhlásky -  zejména Ď-Ť. Opakovali jsem, co je verš, tvrdé a měkké souhlásky.  Učili jsme se  abecedu - děti se ji mají naučit. V M jsme pokračovali v násobilce  4 - příští týden už zařadím do pětiminutovek dělení  4. Dnes děti dostaly místo pětiminutovky slovní úlohu na násobení . Opakovali jsme, co je přímka, úsečka, které body leží a neleží na přímce, měření na cm. a mm.
Čj -  PS str. 14/cv. 4, str. 18/cv.3,4, HČ str. 58, Pís. 12
M - PS. str. 30/ cv. 1,3,7
Prv. - str. 51
Pokud jste mi neposlali po dětech lísteček, napište mi prosím mailem, jestli vaše dítě má nebo nemá v příštím školním roce zájem o mléko do škol.
Pěkný víkend
 

6.3

Učivo (nejen) pro nemocné:
 
Děti dnes dostaly domů sešit M, domácí úkol vypracují do něj. Za úkol mají vymyslet a vypočítat slovní úlohu na dělení. Pokud by to bylo pro někoho příliš obtížné může si vymyslet deset příkladů na dělení nebo  násobení. Nemocní tento úkol nemusí doplňovat.
 
Čj - PS str. 16/ cv.4 a str. 17/cv. 1,3, pís. 11, 
M - dělení čtyřmi - PS str. 29
Prv. - str. 50
 

 

3.3.

Ve třídě nám řádí infekční streptokok.

Velmi děkuji rodičům, kteří mě informovali a požádali, abych předala informaci ostatním rodičům.

Věnujte prosím zvýšenou pozornost stížnostem dětí na bolesti v krku. Zároveň bych Vás chtěla požádat, abyste s dětmi promluvili o tom, že není dobré ochutnávat si navzájem  lízátka apod. Minulý týden jsem si toho všimla a s dětmi to řešila. V pondělí s nimi určitě promluvím znovu.

 

2.3.

Učivo (nejen) pro nemocné.

Čj - PS str. 16/ 1,2., písanka str. 11

M - str. 27/1,2,3,4  a str. 28/1,2,3,4,6

Příští týden nám v pětiminutovkách přibude násobilka 4, zatím jen násobení. Příští týden ve středu nás čeká další diktát, pro přípravu doporučuji v učebnici Čj str.9/5.

 

28.2 Učivo nejen pro nemocné:

Čj   PS – dokončili jsme stranu 15. pís. po str. 10, Hravá čítanka str. 54-55. Příští týden budeme číst na známky článek na str. 56.

M PS – Vrátili jsme se ke geometrii na str. 21 (vrcholy, strany čtverce a obdélníku, měření na milimetry a centimetry), jinak pokračujeme v násobilce, začali jsme násobilku 4 (str. 27/1)

Prv  PS str. 49 – dokončili jsme téma zdraví a začínáme téma čas.

 

20.2.

Pro fotbalisty, kterým děkuji za reprezentaci školy:

Čj. - Hravá čítanka str. 52,53, písanka str. 6, DÚ M - PS str. 24/9

Pro nemocné: probíráme dělení třemi v PS na str. 25 jsme vypracovali cv. 1,2,3. V Čj  probíráme tvary slov a slova příbuzná PS str. 13.  

 

16.2.

Recitační soutěž se přesouvá z pondělí na středu od 12:45 hod.

Chtěla bych Vám všem ještě připomenout společenský večer naší školy, který se koná 23. února od 19. hod. Vstupenky jsou k zakoupení u mne. Cena jedné je 40 Kč. Celý výtěžek půjde našim dětem. Kdo byste chtěl, můžete věnovat nějaký dárek do tomboly.

Děti dnes dostaly domů sešity s diktátem. Příští týden v pondělí si budou moci zájemci napsat opravu. Diktát je v učebnici čj str. 4/5. Vím, že některým dětem činí diktáty problém a mají horší známky. Pokud jde o hodnocení je pro mě důležitější, jaký pokrok  jednotlivé děti udělají než momentální známka.  V matematice mají děti obtíže zejména s dělením dvěma.  Probíráme násobilku 3 - příští týden tedy do pětiminutovek přibudou i příklady na násobení třemi. Vzhledem k tomu, že děti píšou v pětiminutovkách pouze výsledky, pro ukázku vkládám příklady z tohoto týdne.

35+20=

28+30=

2.6=

55-35=

53+7=

2.2=

48+9=

75+6=

7.2=

57-9=

35-8=

12:2=

77+11=

96-5=

4:2=

88-11=

64-44=

16:2=

2.6=

2.4=

51+9=

12:2=

7.2=

75-35=

8.2=

9.2=

38+40=

16:2=

10:2=

44+7=

3.2=

12:2=

28+8=

6:2=

2:2=

36-10=

 

Pro nemocné:

Čj - probrali jsem popis - děti by měly vědět, co je popis a popsat postavu nebo věc. Začali jsem probírat tvary slov.

PS str. 11/1 a str. 12/1,2

Ma - násobilka 3. PS. str. 23/cv. 1,3,4,5 a str. 24/ cv. 2,5,6

Aj - Who is this? What is this?  I like ... , my family - a mother, a father, a sister, a brother, a grandma, a grandpa

 

14.2.

Některé děti se přihlásily do recitační soutěže, která se bude konat 19.2. Třídní kolo budeme mít v pátek. Pokud by se chtěl zapojit někdo z marodů, napište mi prosím. Může nám ve třídě přednést básničku v pondělí ráno a soutěže se také zúčastnit.

V matematice pokračujeme v násobení a dělení dvěma. Některým dětem to stále činní potíže. Přes prázdniny násobilku dvou pozapomněly.

Pro nemocné:

Čj - četli jsem si, co je popis, z učebnice Čj, pís. str. 4,5., Hravá čítanka str. 50-51 - budeme číst na známky

M - str. 22/ 2,3

Prv  . PS - str. 44

 

13.2.

Pro nemocné:

Ma - str. 20/ cv. 6, 7, 9 jsou pivinná, cv. 2, 3 a 8 jsou dobrovolná. Prv jsem začali probírat lidské tělo.

27.1

Tento týden jsem v desetiminutovkách vedle sčítání a odčítání do 100 procvičovali násobky dvou do 10 (5.2), příští týden už zařadím celou násobilku 2, ale myslím, že dětem to jde pěkně. Dětem dělají větší problémy příklady typu 56-26 nebo 50-15.

Ve středu budeme psát menší test z prvouky na zimní téma, měsíce v roce, roční období a dny v týdnu.

V čj. jsem začali probírat abecedu. Opakujeme tvrdé a měkké souhlásky a probíráme slabiky dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě.

 

25.1

Dnes děti nedostaly úkol. Mají si opakovat násobilku 2. Pro nemocné a fotbalisty, kteří nás reprezentovali, nechávám dnešní učivo:

Čj -  v pracovním sešitě jsme nepokračovali, psali jsme diktát, procvičovali jsme slabiky dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě, opakovali jsme, co jsou antonyma a synonyma

Ma - PS str. 16/cv. 2 a 5, ústně 8

 

 

17.1

Dnes děti výjimečně nedostaly DÚ, aby si mohly dle svých potřeb zopakovat učivo na zítřejší písemnou práci z matematiky.

13.1.

V matematice jsem začali probírat násobilku. Děti by už měly zvládat zapsat, že 5+5+5=3*5. K výsledku se zatím dobíráme pomocí sčítání. Myslí, že se to dětem celkem daří.  Příští týden začneme násobilku dvou. Dále procvičujeme sčítání a odčítání v oboru do 100. V češtině jsem hlavně opakovali. Příští týden nás čekají pololetní písemky. Ve středu z Čj a ve čtvrtek z matematiky.

V Čj by děti měly umět psaní ú, ů. Psaní y/i po tvrdých a měkkých souhláskách. Poznat druhy vět, dokázat uvést jejich příklad. Měly by umět rozdělit slovo na slabiky. Vědět, že slabiky se skládají z písmen, vyslovená písmena jsou hlásky. Měly by umět vyjmenovat a určit samohlásky, znát tvrdé a měkké souhlásky.

 V matematice bude hlavně sčítání a odčítání v oboru do 100.  S přechodem přes desítku to bude pouze sčítání a odčítání dvouciferných a jednociferných čísel. Např. 56+8 nebo 72-9. Děti by měly zvládnout jednoduchou slovní úlohu. Narýsovat úsečku, poznat trojúhelník, čtverec, obdélník.

 

10.1. Pro děti, které nás dnes reprezentovaly v házené, vkládám dnešní učivo. Pochvalu dostanou zítra. 

Čj - PS str. 50/cv.3 b,c. Cv. 1 je za domácí úkol. Hravá čítanka tajenka na str. 40, str.41 ceká

M - PS str. 13/ cv. 1 a 2 (stačí první tři řádky)

Prv. PS str. 38 dokončit

 

6.1. Příští týden budeme pokračovat v psaní pětiminutovek z matematiky. Tento týden si děti na pětiminutovky zvykaly a měly slíbeno, že budu počítat jenom dobré známky. Děti píší pouze výsledky, já diktuji příklady. Od příštího týdne už ale budu známkovat vše. Od středy už budu do pětiminutivek zařazovat i příklady typu 25+9, 23-7.. zatím jen v rozsahu do 30.  Do žákovské knížky budu psát vždy souhrnou známku za celý týden. Nebude se ale jednat čistě o průměrnou známku. Budu zohledňovat i to, jaký děti udělaly během týdne pokrok.

Testík z prvouky dopadl velmi dobře. V pondělí se děti dozví výslednou známku. Kdo nebude se známkou spokojený, může si ji opravit. Kdo test nepsal, bude ho psát v pondělí.

 

 

22.12,V Čj se teď učíme tvrdé a měkké souhlásky. Většině dětí to začíná jít pěkně. Procvičujeme zejména slova se slabikami di ,dy, ti, ty, ni, ny. 

V matematice se učíme sčítání a odčítání do 100 s přechodem přes desítku - zejména příklady typu 45+8, 56+9, 92-6, 37-8 apod. Po svátcích začneme psát pravidelně pětiminutovky na jednoduché paměťové příklady např. 7+8, 5+6, 11-9 nebo 10+30 apod. 

V prvouce jsem probírali Vánoce a místo, kde žijeme. Děti si mají připravit vyprávění na téma: kde žijí, jestli je to obec nebo město, co se nachází v okolí, co se jim tam líbí nebo nelíbí. Pokud budou chtít a dají mi adresu, mohu promítnout na obrazovku např. dům, kde bydlí nebo místní poštu, knihovnu, kostel  apod. Po Vánocích si napíšeme malý testík na téma Česká republika. Bude to jednoduchá spojovačka. Jenom chci, aby  děti uměly správně vybarvit naši vlajku, poznaly český znak, věděly, jak začíná naše hymna a jak se jmenuje naše hlavní město.